Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on Gru 1, 2020 in Zdrowie |

Sport podczas ciąży

Sport podczas ciąży

Bardzo ważne jest, aby kobiety w czasie ciąży dbały nie tylko o zdrowe odżywianie, ale także o zachowanie dobrej formy fizycznej. Dlaczego? Otóż pomaga nam to utrzymać sprawność podczas ciąży oraz znacznie ułatwia po porodzie powrót do dawnej formy. Ponadto regularne ćwiczenia są niezwykle istotne dla naszego zdrowia.

Czy każdy może ćwiczyć w ciąży?

Oczywiście, że nie. Ćwiczyć mogą tylko kobiety, które nie mają do tego żadnych przeciwwskazań. Przed podjęciem aktywności fizycznej musimy dokładnie zostać przebadane przez lekarza prowadzącego i to on zadecyduje czy możemy podjąć aktywność fizyczną. Są kobiety w grupie ryzyka, który zdecydowanie odradza się, a wręcz zabrania ćwiczeń fizycznych. Należą do nich osoby które:
• Chorują przewlekle na cukrzycę
• Posiadają słaba macicę lub obniżone łożysko
• Znajdują się w grupie ryzyka poronienia
• Cierpią na nadciśnienie tętnicze
• Występują u nich plamienia lub krwawienia
Te wszystkie dolegliwości mogą pojawić się nagle w trakcie ciąży. Wtedy niezwłocznie należy zaniechać wykonywania ćwiczeń fizycznych i niezwłocznie udać się do lekarza.

Czy sport podczas ciąży jest bezpieczny?

Jeżeli nie mamy żadnych przeciwwskazań to sport podczas trwania ciąży jest całkowicie bezpieczny. Wzmacnia nasze mięśnie, dotlenia nasz organizm i polepsza nam samopoczucie. Jednak bardzo ważne jest, aby ćwiczenia zostały dobrane nam przez wykwalifikowaną do tego osobę. Nie możemy wykonywać żadnych ćwiczeń na własną rękę, gdyż możemy zaszkodzić nie tylko sobie, ale także dziecku. Nasza aktywność fizyczna nie może być również zbyt intensywna i obciążająca nasz organizm. Ćwiczmy pod okiem instruktora, który doskonale wie co kobieta w ciąży może wykonać, a co jest zabronione. Bezpieczeństwo przede wszystkim.

 

Dobrze dobrane ćwiczenia wzmocnią nasze mięśnie, poprawią krążenie, zwiększą dotlenienie naszego organizmu. Ruch ma także bardzo dobry wpływ na nasze samopoczucie. Jeżeli tylko nie mamy ku temu żadnych przeciwwskazań zdrowotnych to nie unikajmy aktywności fizycznej w ciąży.